Frågor & Svar

Innehåll

 

  1. Hur betalar man ?
  2. Hur sker leveranserna?
  3. Hur handlar jag i denna webbutik?
  4. Kan jag ringa in min order ?
  5. Finns det "dolda" kostnader?
  6. Garantier/Returer
  7. Leverans till utlandet?
  8. Kan jag som privatperson handla hos er?
  9. Har bara fått delar av min order?

 


Hur betalar man?

Vi förbehåller oss rätten till kreditupplysning för nya fakturakunder, vilket då endast är en enklare typ av upplysning, en sådan som aldrig registreras någonstans.


  • Faktura (20 dagar netto) Avgift 20 kr
  • Kortbetalning (VISA, MasterCard eller Diners) Avgift 0 kr
  • Bankbetalning (Swedbank och Handelsbanken) Avgift 0 kr
  • Förskottsbetalning (Betala direkt till vårt plusg) Avgift 0 kr

 


Hur sker leveranserna?

All frakt sker med företagspaket genom DHL, UPS eller SCHENKER direkt till den adress ni anger på mellan 3-10 dagar. Finns inte varan i lager kan leveransen ta något längre tid. Är det viktigt med exakt leveransdatum, kontakta oss alltid före. Se prislista under "Frakter"

Vi levererar även till dig som privatperson, men notera att det ändå sker som företagspaket vilken innebär att åkeriet normalt sett levererar direkt till adress utan att kolla om någon är på plats. Vilket kan innebära, att om ingen finns där vid tillfället, så måste du hämta paketet själv hos postombud eller terminal.


Det kan också vara så att er order skickas från flera olika lager och därför kommer inte alltid hela er order i samma försändelse. Normalt sett så kommer resterande inom kort och är något restnoterat så meddelar vi alltid det i förväg. Er fraktkostnad påverkas inte av detta och räknas ändå som en enhetlig sådan.

 


Hur handlar jag min butiksinredning i denna webbutik?

  1. Placera dina produkter i varukorgen.
  2. Gå sedan till kassan och välj där betalsätt
  3. Logga in direkt eller fyll i uppg som ny kund
  4. Se detaljerad information om din order samt dina kontaktuppgifter
  5. Godkänn allmänna villkor och fullfölj din order
  6. En orderbekräftelse sänds ALLTID till din e-post
  7. Orderbekräftelsen innehåller ditt slutgiltliga pris.

 


Kan jag ringa in min order ?

Självklart kan du ringa in din order alla vardagar mellan kl 09.00-17.00 på telefon: 0911-211 170. En e-postadress krävs dock för ett ordererkännande.

 


Finns det "dolda" kostnader"?

De priser vi lämnar till er här på hemsidan, e-post eller via telefon gäller och är era slutpriser inkl. frakt. Vid fakturering tillkommer 20 kr i avgift, annars avgiftsfritt. Vi förbehåller oss rätten till efterjustering till följd av extrema valutaförändringar eller rena felskrivningar.

 


Kan jag som privatperson handla butiksinredning hos er?

Ja det går bra!
Vi levererar även till dig som privatperson, men notera att det ändå sker som företagspaket vilken innebär att åkeriet normalt sett levererar direkt till adress utan att kolla om någon är på plats. Vilket kan innebära, att om ingen finns där vid tillfället, så måste du hämta paketet själv hos postombud eller terminal.

 


 

Garantier/Returer

Du har alltid ett års fabriksgaranti på alla våra produkter. Du har 10 dagars returrätt och returer förekomna av dig bekostas således också av kund och ska ske i sitt originalemballage. Garantireturer bekostas av oss.

 

Leverans till utlandet

Förutom Sverige så kan vi leverera till Tyskland, Danmark, och Polen. Däremot så kan det ske mot förskottsbetalning eller kort/bankbetalning. Våra Finska kunder hänvisar vi till vår filial www.mallinuket.fi


 

Har bara fått delar av min order?!

Ibland så kan det vara så att er order skickas från flera olika lager och därför kommer inte alltid hela er order i samma försändelse. Normalt sett så kommer resterande inom kort och är något restnoterat så meddelar vi alltid det i förväg. Er fraktkostnad påverkas inte av detta och räknas ändå som en enhetlig sådan.

 

Fortsätt